Studenti Obchodky se zapojili do česko-německého marketingového projektu
Studenti Obchodky Slaný si vyzkoušeli práci na mezinárodním marketingovém projektu. Skupina ze 3. A a jeden žák ze 3. C na něm spolupracovali s partnerskou školou z německého Goslaru. Získali cenné informace z praxe místních firem, procvičili si prezentační dovednosti i anglický jazyk.
V letošním roce se žáci třetího ročníku slánské obchodní akademie zúčastnili zajímavého marketingového projektu, který probíhal ve spolupráci s německou partnerskou školou z Goslaru. Jeho cílem bylo prohloubit znalosti studentů v oblasti marketingu a zároveň podpořit mezinárodní spolupráci a kulturní výměnu.
Během týdne, kdy se projekt konal, měli žáci možnost navštívit několik významných firem ve Slaném. Mezi nimi byly společnosti Konecranes and Demag s.r.o., MCE Slaný s.r.o. a F.X. MEILLER Slaný s.r.o.
Pracovní skupiny byly sestaveny půl na půl z žáků OA Slaný a studentů z německého Goslaru. Tato spolupráce umožnila výměnu názorů a zkušeností mezi účastníky, což obohatilo jejich pohled nejen na marketing.
Každá skupina měla z nově získaných informací z firem zpracovat prezentaci na dané téma. Po týdnu plném poznatků a příprav se studenti sešli v aule školy, aby představili výsledky svého projektu. Prezentace probíhala v anglickém jazyce, takže si všichni procvičili nejen prezentační, ale i jazykové dovednosti.
Žáci vyhotovili nejenom klasickou prezentaci, ale interaktivní formou Kahootu zapojili svoje spolužáky do výkladu.
„Tento marketingový projekt byl pro žáky nejen cennou příležitostí k učení, ale také způsobem, jak navázat nové kontakty se zahraničními studenty. Věříme, že získané znalosti a dovednosti jim pomohou v jejich budoucí kariéře a že se podobné projekty budou konat i v dalších letech,“ uvedla Jaroslava Vůjtěchová, učitelka z Obchodní akademie Dr. Edvarda Beneše ve Slaném.
Šest žáků, kteří se zúčastnili zmíněného projektu, bude mít v květnu možnost vykonat odbornou praxi i ve firmách v německém Goslaru. Tato příležitost jim má umožnit získat cenné zkušenosti a dovednosti v mezinárodním prostředí a posunout tak jejich profesní rozvoj.
„Na závěr bychom chtěli srdečně poděkovat všem firmám, které umožnily návštěvu a připravily prezentace pro naše žáky. Vaše ochota a otevřenost byly klíčové pro úspěch tohoto projektu a přispěly k cenným zkušenostem, které si studenti odnášejí,“ uvedla Jaroslava Vůjtěchová.