Nemocnice sleduje spokojenost pacientů, zapojila se do Národního hodnocení
Nemocnice ve Slaném se aktivně účastní projektu Národní hodnocení spokojenosti organizovaného Ministerstvem zdravotnictví. Cílem je získat zpětnou vazbu od pacientů a zlepšit kvalitu poskytované péče. Díky tomuto projektu může slánská nemocnice porovnávat své výsledky s jinými zdravotnickými zařízeními a zaměřit se na oblasti, kde je potřeba zlepšení.
„Pacienti, jak ambulantní, tak hospitalizovaní, mohou anonymně vyplňovat dotazníky spokojenosti. Ambulantní pacienti mají k dispozici elektronickou formu dotazníků, kterou lze vyplnit pomocí QR kódu nebo ručním zadáním URL. Vyhodnocení odpovědí probíhá čtvrtletně,“ vysvětlila nám způsoby zapojení do hodnocení Lenka Bahelková, sestra pro prevenci a kontrolu infekcí, manažerka kvality.
Pro hospitalizované pacienty bude v květnu 2025 probíhat sběr dat v papírové formě. Vyplněné dotazníky budou odeslány ke zpracování na Ministerstvo zdravotnictví. Celoročně se sleduje spokojenost hospitalizovaných pacientů, včetně jejich připomínek a námětů na zlepšení, a to s ročním vyhodnocením.
Cílem je zvýšit spokojenost pacientů
Získané informace pomáhají nemocnicím identifikovat slabá místa a zlepšovat kvalitu péče. Pozitivní zpětná vazba potvrzuje, co dělají dobře. „Naším cílem je spokojený pacient, který se na nás s důvěrou obrátí a doporučí naši nemocnici svým blízkým,“ uvádí Lenka Bahelková.
Informace jsou dostupné online
Pacienti mohou odkazy na dotazníky spokojenosti najít na webových stránkách nemocnice, kde bude také zveřejněna závěrečná zpráva z šetření za rok 2025.
Odkaz na dotazník na webové stránce nemocnice Slaný najdete ZDE.