Vlaky na trati Slaný – Louny budou jezdit i nadále, dojde jen k omezení počtu spojů. Vyplývá to z výsledků jednání mezi zástupci Slánska a Lounska se Středočeským krajem. Slanému se podařilo vyjednat i navýšení kapacity autobusové linky do Prahy, vozy byly ve špičce přeplněné.
Starostové měst a obcí na trati Slaný – Louny uspěli se svým protestem proti plánu na rušení osobní vlakové dopravy. Středočeský kraj se s nimi dohodl na pokračování provozu.
Výsledkem je kompromisní model, se kterým jsou spokojeni prakticky všichni zúčastnění. „Provoz na trati zůstane zachován v modelu čtyř párů spojů denně, kdy tři z nich by se musely jet tak jako tak. Budou rovněž lépe nastaveny polohy některých autobusových spojů, aby lépe navazovaly na vlaky," uvedl po jednání krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.
Slaný zaznamenalo v jednáních ještě jeden úspěch, od června mají být ve špičce posíleny autobusy směr Praha. „Současně jsme s Martinem Hrabánkem, starostou města Slaný, řešili přeplněné autobusy v ranních špičkách ve všední dny směr Praha a o víkendech. Řešením bude přidání posilového spoje, za který Slaný doplatí cca 125 000 Kč ročně. O víkendech naopak budou přidány spoje autobusové a jejich zaplacení bude nejspíš hrazeno ubráním některého z málo vytížených vlakových spojů na trase Slaný - Kralupy nad Vltavou. Posílení autobusů bude provedeno v co nejkratší době," slíbil Borecký.
Kraj původně plánoval zastavení provozu na trati Louny - Slaný od června letošního roku, nakonec ale budou vlaky jezdit v původním rozsahu až do prosincové změny jízdního řádu. Poté dojde k zmíněnému omezení. Obce s redukcí nesouhlasily i proto, že cesta autobusem, který měl vlaky nahradit, trvá často významně déle. „Do Slaného jede autobus podstatně déle než vlak. S chystanou změnou tarifu na časový by taková náhrada ještě více postrádala smysl,“ řekl už v lednu Václav Henzl, místostarosta Klobuk. Autobus z Klobuk do Slaného jede o osmnáct minut déle než vlak.
Na přijatém rozsahu omezení ušetří všichni
Obcím se omezením rozsahu sníží náklady na dopravní obslužnost. „Obce v rámci Standardů dopravní obslužnosti v tuto chvíli přispívají částkou přibližně 1 milion korun, po omezení rozsahu provozu na trati dojde ke snížení tohoto podílu na zhruba 800 tisíc Kč,“ dodal Pavel Winter z IDSK.
Zachování provozu je výhodné i pro České dráhy, které by jinak musely některé vlaky ve Středočeském kraji obsluhovat soupravami z jiného než lounského depa. Po příjezdu do Slaného totiž často pokračují na další cestu po kraji.
Zdroj: Středočeský kraj, zdopravy.cz
Zdroj obr.: Středočeský kraj