Sítenský most se začne v roce 2026 opravovat, stavba nového bezpilířového provedení neprošla
Místo stavby nového bezpilířového mostu projde stávající Sítenský most na Kladně rekonstrukcí. Ta bude stát 147 milionů bez DPH. Stavební práce metodou Design-Build provede společnost Metrostav TBR. Oprava podle všech předpokladů začne v průběhu roku 2026. Nová podoba počítá i s bezpečnostními zábranami proti sebevražedným pokusům.
Rada města Kladna na svém pondělním zasedání rozhodla o přidělení nadlimitní veřejné zakázky na stavební práce na rekonstrukci Sítenského mostu společnosti Metrostav TBR. Ta vytvoří projekt a zároveň zhotoví stavbu za 147 milionů korun bez DPH. „Celková cena je oproti původním předpokladům podstatně nižší. Potvrzuje se, že oprava mostu, namísto nesmyslné a předražené stavby nového bezpilířového provedení, byla od začátku jednoznačně správným rozhodnutím,“ uvedl primátor Milan Volf.
Původně bylo záměrem starý most zbourat a vytvořit nový s bezpilířovým provedením podle návrhu renomovaného architekta Josefa Pleskota z roku 2020. Tento způsob se ale ukázal v podmínkách Sítenského údolí technicky problematický. Nepočítal ani s teplovodem, který je na mostě zavěšený a musel by být nákladně přemístěn pod zem. Město si následně nechalo zpracovat posudek technického stavu mostu který ukázal, že stávající betonové pilíře jsou dlouhodobě bezpečně využitelné. Padlo tedy rozhodnutí udělat jen novou vodorovnou konstrukci a sloupy pilířů zachovat.
Na mostě zůstanou čtyři jízdní pruhy, dva v každém směru, jako tomu bylo doposud. Most získá nové veřejné osvětlení, počítá se také s bezpečnostními zábranami, které zde znesnadní lidem úmysl sáhnout si skokem do údolí na život.
Předběžný odhad délky stavebních prací je jeden rok a na nezbytně nutnou dobu se počítá s úplnou uzavírkou. Částečná uzávěra by totiž projekt neúměrně prodražila ale také prodloužila. Životnost mostu po rekonstrukci je odhadována na 80 let.
Sítenský most je dlouhý téměř 114 metrů, 15 metrů vysoký a 19,5 metru široký, zkolaudován byl v roce 1966.
Využije se metoda Design-Build
Dodávka stavebních prací proběhne metodou Design-Build (& Operate) , která je charakteristická tím, že odpovědnost za zpracování projektové dokumentace projektu, a tím i za celkovou kvalitu provedení, je přenesena na zhotovitele stavby. Kladno jako objednatel tak specifikuje ve svém zadání pouze účel, standardy, rozsah a výkonová kritéria plnění.
Zdroj obr.: Město Kladno